TIP NA VÝLET- JEŠTĚD v létě

19.1.16

Minulý rok v létě jsem pořádně výletovali, jeden z našich výletů vedl i na Liberecký Ještěd. A tak vám povyprávím jaké to tam bylo, a možná i nějaké užitečné věci a ceny,které by vás mohly zajímat.

Přijeli jsme po dálnici od Prahy a vše bylo skvěle značeno, takže jsme se během pár minut dostali pod Ještěd. Zde jsme nechali auto. Když jsem však viděl cenu parkovného, popadal jsem se za hlavu. 100Kč na den. Na to že jsme tam stáli asi 3 hodinky to je docela dost ale co se dá dělat. (dá se vyjet autem až nahoru na Ještěd a parkovné vás bude stát stále 100Kč, ochudíte se však o lanovku a krásnou procházku)

Bylo trochu divné, že jsem platil až po zaparkování, jelikož před budkou nikdo nestál ... slečna byla nejspíš v pracovní době na kafíčku nebo se flákala někde s cigárem jak to tak bývá a ani žádná závora mi nebránila ve vjezdu. Možná, že kdybych jen projel a nevracel se zaplatit tak bych měl parkování zdarma :D. Ale jelikož jsem vychovaný chlapec tak jsem se vrátil a kilčo zaplatil.

No a vyrazili jsme nahoru. Cestou jsme se stavili na záchodech, které byly zdarma a vcelku čisté.

Pokud by jste byli na Ještědu v zimě tak určitě volte cestu doleva, kde je normální lanovka sedačková a dá se tu krásně zalyžovat + je zde i stezka kam si můžete vzít boby a krásně sjedete celý Ještěd až dolů na bobech ... což je vážně sranda.

No ale bylo léto a my jsme se vydali cestou vpravo, asi po 5 minutách jsme se dostali k lanovce s občerstvením. Lanovka pro jednoho dospělého stála asi 75 Kč a pokud jste student a chtěli by jste uplatnit slevu jakoukoliv studentskou slevu tak tady jí ani nevytahujte, bude vám k ničemu. Jediné co jsem zde viděl byla kartička na vlak.

A tak jsme vyjeli lanovkou na Ještěd (který je mimochodem i restaurace s hotelem), odkud je krásný výhled. Vše jsme prošli, dali si klobásu asi za 50 Kč a šli zase dolů. Zastavil jsem se u stánku s koloběžkami, jelikož sjet si Ještěd na koloběžce mě docela lákalo. Ale Nikča, která mě už zná ... mi jasně řekla ať na to zapomenu, že si ještě udělám něco s kolenem. No a tak jsme šli dolů pěšky ... nejdříve jsme šli po silnici, pak jsme ale odbočili na krásnou a romantickou lesní cestu, a asi tak hodinku jsme scházeli dolů z Ještědu. Nakonec jsme vyšli na druhé straně než jsme mysleli ale rozhodně to stálo za to.

Výlet na Ještěd rozhodně doporučuji, stejně jako nejvýše položenou klobásu, která byla vážně výtečná.


Mohlo by se vam líbit

0 komentářů

Popular Posts

FACEBOOK