Jak jsem si zamiloval STREAMOVÁNÍ

4.1.16

S Nikčou docela často koukám na youtube. Já už ani moc nekoukám na televize, protože mě většinou program nebaví, jsou tam 15 minutové reklamy a nemůžu si tak jednoduše vybrat. Jediné co mě zajímá jsou zprávy, filmy a sem tam nějaký ten pořad ale to opravdu jen velice málo.

Poslední dobou mě ale uchvátily streamy neboli živé vysílání. Pro ty, kteří se s tím nikdy nesetkali: živé vysílání je o tom, že nějaký člověk hraje vaši oblíbenou hru, vyšívá, maluje, baví se s kamarády na určité téma atd. Hlavní věcí proč se na to lidé koukají je, že je to ŽIVĚ. A tak určitý streamer může odpovídat na jejich dotazy.

Streamování se rozjelo ze začátku hlavně kvůli hrám, kdy lidé vysílali jak hrají a lidé jim tam něco psali, dnes se zde dá ale vysílat opravdu všechno, například na http://www.twitch.tv/ najdete nyní i rubriku Creative (kde lidé modelují, kreslí, pletou ... prostě se nějak umělecky projevují), Music (zde najdete různé začínající DJ a muzikanty kteří vám dokáží zprostředkovávat virtuální koncert) a plno dalších zajímavých odvětví.

Myslím si, že je to skvělá možnost, seznámit se s někým nadaným (nedávno jsem se takhle seznámil s týpkem z Japonska, který plete pokemony), naučit se něco, nebo si jen zpříjemnit den.

Potom, je tu i druhá strana, kdy vy můžete živě vysílat své poselství do světa. Stačí vám k tomu jen počítač a slušné připojení k internetu a možná i nějaká ta webka. V dnešní době se i v Čechách pár lidí streamováním živí. 

Samozřejmě příjmy pocházejí z reklam, z pp (věci, které vidíte na streamu např. trička, židle, sluchátka atd. se značkou sponzora), předplatného které si na twich.tv můžete u každého steamera zakoupit a také z donateů (kdy diváci přispívají streamerovi za jeho tvorbu).

Doufám, že jsem vám tímto článkem alespoň trochu přiblížil, co to je streamování, třeba jsem vás i přesvědčil tomu dát šanci. Věřím, že se mezi vámi určitě najde někdo, kdo je talentovaný a mohl by se chtít předvést před celým světem.


Mohlo by se vam líbit

0 komentářů

Popular Posts

FACEBOOK