TIP NA VÝLET- JEŠTĚD v zimě

1.3.16

Pokud čtete naše články pravidelně tak víte, že jsme si minulý rok v létě vydali na Ještěd (článek zde), a protože leží Ještěd v Liberci, který je kousek od nás tak jsme se rozhodli o tenhle výlet znovu s tím, že uvidíme jak vypadá Ještěd zasněžený.


Parkování
Poučili jsme se od minule a nezastavili jsme hned na prvním parkovišti, které je placené za 100 Kč, místo toho jsme vyjeli o něco výš a měli jsme velké štěstí. I přes velkou návštěvnost ... hlavně sjezdovek, jsme ulovili jedno parkovací místo, které bylo zcela zdarma. Pokud by jste takové štěstí však neměli, můžete se pokusit dostat ještě výš, kde stojí parkování 50Kč.

Lanovka
Protože se nám nechtělo moc šlapat nahoru, tak jsme si řekli, že stejně jako minule vyjedeme nahoru lanovkou. Jedna jízdenka stojí 99 Kč, což není zrovna málo ale ušetříte čas a vaše nožky. K tomu všemu si ještě z lanovky užijete nádherný výhled na všechny sjezdovky v okolí. :)


Ještěd
Když budete mít štěstí jako my, užijete si na Ještědu překrásného výhledu, který opravdu stojí za to. V tomto období je však trochu více znát zimní vítr a tak si přibalte rukavice, čepice a teplé bundy.

Občerstvení
V zimě už není otevřený stánek s grilem, takže pokud vás chytne hlad, musíte zajít buď do restaurace Ještěd a nebo jako my do bistra, které je hned v prvním patře. Zde jsme si dali gulášovku s chlebem asi za 50 Kč, mají zde ale i klobásy, pivo, svařák a dokonce i pohledy, Ještědské čokolády a plno dalších věcí.
TIP: co rozhodně doporučujeme vzít s sebou je termoska s čajem :)



Cesta dolů
Musím se vám přiznat, že tohle jsem trochu nevychytal. Jelikož jsem měl jarní boty, s podrážkou podobnou sálovkám, tak je vám asi jasné jak to vypadalo... klouzalo to jako blázen. A tak jsme kousek sešli po silnici, ale nakonec nám to nedalo a vydali jsme se na lesní cestu dolů.
Nikča si vzala holinky, taky né zrovna šťastné řešení do hor, ale aspoň se jí to neklouzalo :D ... z mých bot se ale staly brusle a tak jsme většinu cesty pobíhal v hlubším sněhu nad cestou, kde mi to tolik neklouzalo. Né vždy to však šlo a tak jsme se rozhodl pro další variantu...

Bobování
Z batohu jsem vyndal tašku z NewYorkru, sedl jsem si na ní a snažil jsem se sjet dolů. Nikča mě sem tam popostrčila a občas to i docela slušně jelo. Lidé, kteří procházeli okolo nás, se s údivem koukali, co vytváříme (snad všichni měli hůlky a horské boty). Bobování na tašce má ale jeden menší problém, přes tu tašku je vše cítit a tak jsem cítil každý kamínek a musím se přiznat, že ještě dnes mám na zadku modřinu, jak po noci v Modré Laguně.

Výlet na Ještěd byl ale super, dokonce jsem i rád, že jsem si vzal jarní boty, protože kdybych je neměl tak možná nezažijeme takovou srandu cestou dolů. Celkově se nám výlet moc podařil, počasí bylo parádní, na gulášovce jsme si pochutnali a sem tam jsme i něco nafotili.

Jára a Nikča :)

Mohlo by se vam líbit

2 komentářů

  1. Na Ještědu jsem byla na podzim a bylo to tam super, ale ta zimní bobovačka vypadá úžasně! :)

    www.inkablogger.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to tam máme moc rádi. :) Na bobování je tam přímo jedna trasa. :)

      Vymazat

Popular Posts

FACEBOOK