5 nejlepších českých dokumentů

17.1.16

Čas od času se rád podívám na nějaké ty dokumenty a v České republice je o nás známo, že máme filmaře na velice dobré úrovni. Proto jsem si vybral mých 5 nejoblíbenějších dokumentů. Věřím, že i vy si vyberete z mého výčtu a pokud by jste mi nějaký doporučili ... klidně i zahraniční, budu rád když mi ho napíšete do komentářů pod článek.

1. Český SEN

Dokument dvou českých filmařů Víta Klusáka a Filipa Remunda. Cílem tohoto dokumentu bylo napálit snad co nejvíce lidí, po celé Praze nechali vylepit plakáty, zaplatili billboardy, a všechny možné reklamy. Poté vybrali pole na které udělali pouze přední stranu falešného hypermarketu. To jak to lidé vzali, jestli byli naštvaní nebo jim to přišlo vtipné, můžete vidět právě v dokumentu Český sen.

2. Dělníci bulváru

Znovu dokument od Víta Klusáka, tento je však o něco novější. Celý film pojednává o bulvárních médiích a hlavní postavou tohoto dokumentu je kdo jiný než Pavel Novotný. Pro mě to byl velice zajímavý dokument hlavně kvůli tomu, že je vidět jak se bulvární zprávy píšou.

3. Kmeny SKINHEADS

Kmeny jsou série dokumentů, které se před nedávnem vysílali na České televizi. Nejlepší z těchto dokumentů mi ale přišel SKINHEADS. Dozvíte se plno věcí o této subkultuře a možná i trochu změníte názor.


4. Trabantem napříč Afrikou

Dokument dvou českých chlapů, Hanzelky a Zikmunda, kteří se jednoho dne rozhodli, že vezmou staré trabanty a dojedou s nimi z Prahy až do Kapského města (20 000km).


5. Šmejdi

Dokument, který jsem viděl asi před týdnem a opravdu mě dostal. Dokument Šmejdi je o podvnoých prodejcích, kteří se snaží důchodcům prodat obyčejnou deku za 11 tisíc akdyž důchodci odmítnou tak jim prodejci dokáží vyhrožovat i smrtí jejich vnoučat. Celý dokument můžete zhlédnout na stránkách ČT. ZDE: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10536031201-smejdi/



Mohlo by se vam líbit

0 komentářů

Popular Posts

FACEBOOK